We helpen je graag
Op deze pagina vind je alle zaken rondom je Volkswagen Bedrijfswagensverzekering. Wat te doen bij bijvoorbeeld schade? Ook onze veelgestelde vragen komen aan bod.
Contact
Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op via 033 479 1722 of volkswagenverzekering@allianz.nl.
Wat te doen bij schade?
Schade is natuurlijk al vervelend genoeg. Graag helpen wij u weer op weg! Wij hebben verstand van uw auto en verrassen u graag in positieve zin als u met een schade te maken krijgt. Ook bij inbraken en diefstalen voor al uw vragen over schadeherstel kunt u bij een MerkZeker Schadeherstelbedrijf terecht. Direct schade melden?
Ongeval of pech onderweg
Heb je een ongeluk gehad of sta je met pech stil langs de weg? Neem dan contact op met de hulpdienst.Tel: (020) 561 8908 in Nederland
Tel: +31 (020) 561 8908 in het buitenland.
Schade melden
Meld jouw schade snel en eenvoudig online. Of bel ons via (033) 479 17 22.Heb je een schadeformulier ingevuld? Stuur deze naar: volkswagenverzekering@allianz.nl.
Ruitschade
Bel met onze ruitenservice: (033) 454 95 53 voor het herstellen van ruitschade. Als je de ruit van jouw auto laat repareren door een MerkZeker Schadeherstelbedrijf heb je geen eigen risico.Diefstal of vermissing
Bij diefstal of vermissing van jouw voertuig raden we je aan direct aangifte te doen bij de politie. We hebben het proces-verbaal namelijk direct nodig om de melding in behandeling te nemen.
Inbraak
Wanneer er in jouw auto is ingebroken, meld dit dan direct bij de politie. Dit is belangrijk omdat wij een proces-verbaal nodig hebben om de schade af te handelen.
Schadeherstel via een MerkZeker Schadeherstelbedrijf
Met een Volkswagen Bedrijfswagensverzekering ben je altijd verzekerd van service en kwaliteit. Schadeherstel vindt plaats bij een MerkZeker Schadeherstelbedrijf.Lees hier onze veelgestelde vragen
Algemene verzekeringsvragen
Waar laat ik schade herstellen?
Hoe kom ik aan mijn polis en groene kaart?
Wat is de opzegtermijn van mijn bedrijfswagensverzekering?
Kan ik mijn dekking tussentijds aanpassen?
Ik wil een tweede bedrijfswagen verzekeren. Is dat mogelijk?
Mijn adres is gewijzigd. Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?
Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd? Hoe kan ik doorgeven?
In welke landen is een groen Internationaal Verzekeringsbewijs verplicht?
Ik heb mijn bedrijfswagen verkocht en wil mijn Volkswagen bedrijfswagenverzekering opzeggen. Hoe doe ik dat?
Waarom is mijn premie aangepast?
Kan ik mijn verzekering vanwege een premieaanpassing opzeggen?
Hoe wordt mijn premie bepaald?
Waar vind ik mijn aantal schadevrije jaren?
Wat is Roydata?
Ik wil een nieuwe bedrijfswagen verzekeren, wat moet ik doen?
Waar vind ik de meldcode?
Wat is een Internationaal Verzekeringsbewijs (‘groene kaart’)?
Wanneer is een Internationaal Verzekeringsbewijs nodig?
In welke landen is een Internationaal Verzekeringsbewijs wel verplicht om bij u te hebben?
Wat als ik mijn Internationaal Verzekeringsbewijs niet kan aantonen?
In welke landen moet ik een Internationaal Verzekeringsbewijs kunnen aantonen voor mijn caravan of aanhanger?
Betaal ik een eigen risico bij ruitherstel?
Betaal ik een eigen risico bij schadeherstel?
Aanvullende dekkingen
Is vervangend vervoer inbegrepen?
Stel: ik kies ervoor om mijn aanvullende accessoires voor € 5.000 mee te verzekeren, moet ik deze accessoires dan gespecificeerd aan jullie doorgeven?
Kan ik extra accessoires voordelig meeverzekeren?
Hoe zit het met rechtsbijstand voor motorrijtuigen (rechtshulpverzekering)?
Is vervangend vervoer inbegrepen?
Waarvoor ben je verzekerd bij een schadeverzekering voor inzittenden (SVI)?
Accessoiredekking uitbreiden van € 2.000 naar € 5.000
Aanvullende zekerheid
Ongevallen inzittenden verzekering
Pechhulp
Schadeverzekering inzittenden (SVI)
Uitgebreide Rechtsbijstand
Ik wil mijn verzekering uitbreiden met een aanvullende dekking, hoe werkt dat?